Nowości
Ocena: 5/5 (4)

Beta Heart of the Swarm rozpoczęta!

Data publikacji : 05.09.2012

Jak czytamy dziś rano na oficjalnym blogu Blizzarda:

Beta testy Heart of the Swarm rozpoczęte! Żeby nie było wątpliwości, testy obejmować będą wyłącznie tryb wieloosobowy. Zaczniemy od grupy wybrańców, złożonej z graczy, którzy uczestniczyli w testach aktualizacji 1.5, jak również graczy zawodowych oraz przedstawicieli prasy. Z czasem będziemy dodawać coraz więcej testerów. Uczestnicy beta testów nie są zobowiązani do zachowania poufności, a więc na pewno już wkrótce w sieci zacznie roić się od streamowanych meczów i screenshotów, a komentatorzy na szybko przerzucą się na Heart of The Swarm. Hmm… właściwie to w tym przypadku wkrótce oznacza JUŻ!

Wkrótce zaprosimy do beta testów kolejnych graczy. Jeśli interesuje was udział w becie, zgłoście chęć uczestnictwa. Można to zrobić klikając „Ustawienia profilu beta testera” na stronie zarządzania kontem Battle.net. Prosimy pamiętać, że nie gwarantuje to udziału w testach. Zgłoszenie chęci udziału w testach z konta Battle.net, które jest aktywne w StarCraft II zwiększa szansę na zostanie wybranym. Ponadto w najbliższych tygodniach, we współpracy z waszymi ulubionymi stronami fanowskimi i VIPami społeczności StarCrafta będziemy rozdawać osobne zaproszenia do bety, dlatego miejcie oczy otwarte.

Prosimy pamiętać, że nasz dział obsługi klienta nie może udzielić dostępu do beta testów. Aby dostać się do bety, należy zgłosić chęć udziału z poziomu konta Battle.net (wystarczy kliknąć powyższy link) lub spróbować szczęścia w przyszłych promocjach i akcjach rozdawania kluczy.

 

FAQ beta testów StarCraft II: Heart of the Swarm

  • W jaki sposób uczestnicy beta testów będą wybierani z puli osób, które zgłosiły chęć uczestnictwa?
  • Wybranie danej osoby na beta testera zależy od specyfikacji jej systemu oraz innych czynników, w tym także szczęścia. Naszym celem jest zebranie testerów z różnorodnymi konfiguracjami systemów, co najlepiej pozwoli nam sprawdzić kompatybilność gry.
  • Czy istnieje jakiś inny sposób na dostanie się do beta testów poza zgłoszeniem chęci uczestnictwa?
    Bardzo prawdopodobne, że będziemy rozdawać klucze do bety w ramach różnych promocji na naszych stronach oraz za pośrednictwem oficjalnych stron fanowskich i znanych graczy należących do społeczności. Informacje na temat tych promocji udostępnimy później.
  • Ilu graczy planujecie zaprosić do beta testów?
    Liczba graczy, których zaprosimy do bety, zależeć będzie od naszych potrzeb w zakresie testowania. Jeśli w trakcie testowania ustalimy, że potrzebujemy więcej testerów, to zaprosimy ich więcej.
  • Jakie treści z gry będą dostępne w becie?
    Początkowo skupimy się wyłącznie na trybie dla wielu graczy. Do arsenałów zergów, terran i protosów włączyliśmy wiele interesujących jednostek i umiejętności.Czy [wspaniałe elementy rozgrywki X, Y, i/lub Z] będą dostępne w becie? Dodatkowe elementy rozgrywki Heart of the Swarm zostaną również udostępnione w przyszłych fazach beta testów. Więcej informacji podamy później.
  • Ile będą trwały beta testy?
    Nie ustaliliśmy jeszcze dokładnej daty zakończenia beta testów. Kiedy beta testy będą zbliżać się ku końcowi, poinformujemy uczestników o tym fakcie.
  • Czy w becie będą mogli wziąć udział użytkownicy komputerów Mac?
  • Tak, użytkownicy komputerów Mac będą mogli uczestniczyć w beta testach w tym samym czasie, co użytkownicy systemów Windows.
  • W jakich językach będzie dostępna beta?
    Beta Heart of the Swarm będzie dostępna i grywalna we wszystkich regionach, lecz początkowo klient bety będzie dostępny wyłącznie w następujących językach: angielski, niemiecki, francuski i koreański. Obsługa dodatkowych języków może zostać udostępniona później.
  • Czy muszę posiadać StarCraft II: Wings of Liberty, żeby wziąć udział w beta testach?
    Nie, nie trzeba posiadać własnej kopii StarCraft II: Wings of Liberty, żeby wziąć udział w becie. Twoja aktywność w Wings of Liberty może mieć jednak wpływ na szanse uzyskania przez ciebie dostępu do beta testów.

 

Dziś rano również my dostaliśmy zaproszenia do bety, wiadomość przychodzi na emaila, a do profilu Battle.net zostaje dodane pudełko bety. Jednak pomimo wielu streamów już nie będziemy właczać kolejnego, zobaczcie lepiej jak grają profesjonalni gracze :).  Link - zakładka z prawej strony HOTS Beta

Pojawiły się już także pierwsze spostrzeżenia, bugi, all-iny i inne zagrania:

by ShadowDancer:

  • -split jest automatyczny po rozpoczęciu gry

  • -po najechaniu myszą na hatchery/gazer pokazuje ilość robotników

  • -queen została stara,

  • -animacja creep tumora wygląda dziwinie, jak używa się jej z cliffu,

  • -locust wygląda świetnie, 90 hp, 1 swarm host pokonuje Very Easy kompa (:P)

  • -jeśli 2 vipery rzucą na siebie abduct zamienią się miejscami, abduct nie przeniesie jednostki w przepaść (can't find placement location)

  • -abduct przenosi jednostkę w miejsce, w którym stał viper w momencie rzucenia, po odpaleniu "macki" można ruszać viperem, ale nie spowoduje to dalszego przesunięcia jednostki (podobnie użycie abduct na viperze używającym abduct na czymś innym)

  • -abduct na burrowed jednostce spowoduje, że będzie się ona musiała zaburrować (dzieje się to automatycznie, odtwarzana jest animacja)

  • -consume (viper) zjada 200 hp w zamian dając 50 energii przez 20 sec. Lepszymi celami są: hatchety/gasery/creep tumory (bo darmowe)

  • -burrow charge trzeba opracować, kosztuje 200/200, a i tak nie działa

  • -oracle straciło cloakin field, a dostało skilla, który odsłania wszystkie jednostki na danym obszarze i nie pozwala im się zacloakować przez 30s.

  • -energize kosztuja 100 energii i ma zasięg na oko 7

  • -purify trwa 45 sekund, 25 damage, zasięg 7, as 1.25

  • -ms core może się ruszać, w porównaniu z purify pachnie imbą

  • -tempest ma range 10, z upgrade 22 i chyba 30 dmg

  • -combat drugs nie wymagają upgradu, uruchamiają się w jakieś 5 do 10 sekund po otrzymaniu obrażeń, leczą ok. 2 hp/s (nitro-packs zostają)

  • -widow mine wymaga armory, może się unburrować, poruszać z prędkością 2.80, burrow 4s, 180 dmg to main target i 35 splash, 90hp, atakuje tylko 1 na 1 cel (jak idą 4 hydry i masz 4 miny, to każda zaatakuje inny cel)

  • -bc leci z prędkością 1.88, 10dmg na ground, 0.23 as

  • -warhound ma ponad 20 dmg, wciąż wymaga jakiegoś tam micro, bo odpala rakiety tylko atakując mechanical (rakiety są sprzężone z attack command), 1hituje probkę

forum.battlenet.pl

Ciekawostki:

UWAGAUprasza się osoby kopiujące w całości newsy z naszej witryny na swoje strony lub fora o wstawianie widocznych klikalnych linków, bezpośrednio do pobranego tekstu. W przypadku braku widocznego linku, skopiowanie tekstu uważa się za kradzież własności intelektualnej.
Dziękujemy: Administratorzy serwisu.

Autor: Fanek
Data publikacji : 05.09.2012
Data modyfikacji : 05.09.2012
Liczba wyświetleń tekstu: 7963
powrót
drukuj
pdf
poleć

Komentarz (15)

  • Świetna robota admini i ty również Sadow. Jedyna uwaga: Nydus destroyer i nydus/creep tower raczej będą w kampanii bo dzisiaj oglądałem grę huskyego i innego gościa(nie pamiętam pseudonimi, coś Keito?) i choć zbudowali nydus network to był ino nydus worm(ten sam stary nydus z multika z WoL-a ).

    Ale może się mylę i jeszcze to zmienią( ale super by było gdyby w multiku można tworzyć te towery i tworzyć szybko creep dla swojej armii - miodzio; nydus destroyer też nie gorszy, choć zastanawia mnie czy atakuje wyłącznie budowle).
    ~Venucci
    2012/09/05 18:55
  • ~starbud-II
    2012/09/05 19:29
  • Mam takie pytanie. Bo na tych filmikach na minipamie widze tylko albo ciemne pola (totalnie zakryte) albo jasne. A w WoL byl przeciez stan posredni czyli teren odkryty tylko zaciemniony troche. W multi odrazu cala mape widzielismy na mini mapie.

    To jakies zabawy w edytorze czy w HotS nie bedzie stanu "posredniego"?

    OK. Dobra. Nie bylo pytania. To byly jakies zabawy z edytorem.
    ~mgkiler
    2012/09/05 19:47
  • Więc właśnie zagrałem w bete zergiem i pociesze tych co narzekają że mało zmian. Kiedy ustawicie grafike na conajmniej high to okazuje się że większośc jednostek ma nowe animacje:
    - inaczej wybuchają BAILINGI
    - inaczej drepczą rouche
    - ultral macha mackami kiedy jest ściągany przez tą nową latającą jednostke zerga
    - nowa animacja Hydry jak przyspiesza po nowym upgradzie
    - a najlepszy jest nowy wygląd i animacja zainfekowanych terran.

    Takich smaczków jest masa. Jutro prztestuje Terrana i Protosa.

    ....
    Warto było czekać :)
    ~starbud-II
    2012/09/05 21:14
  • @up:

    Szkoda ze nie dodali wiecej polygonow do jednostek, gdy sie zoomuje kamere.

    Podczas zooma niestety jednostki wygladaja kanciasto.

    Po za tym moglo by to dzialac na zasadzie LOD (level of detail), czyli jednostki i budynki z wieksza iloscia polygonow tylko jesli kamera jest blisko. Czyli praktycznie tylko w trybie zooma kamery.

    Tak wiem. 99% czasu gry kamera jest oddalona. Ale mimo wszystko bylo by fajnie. Ja czasem "dla smaku" lubie przyblizyc kamere i obejrzec z bliska. Np w kampani jest na to czas.

    No chyba, ze sie myle i jednak dodali (bo nie mam bety wiec na 100% nie wiem, ale nie slyszalem nigdzie by mieli dodac).
    ~mgkiler
    2012/09/05 23:14
  • Co mi się podoba:
    - Viper i Swarm Host - przydatne jednostki o fajnym wyglądzie i potencjale.
    - Przywrócenie ulepszenia szybkości dla Hydralisków, choć moim zdaniem powinno dawać nieco większy bonus.
    - Nowy model Infested Terran (i ich kokonów).
    - Tempest - oglądając gameplay'e nie mogłem się do niego przekonać, ale kiedy sam go wypróbowałem, bardzo przypadł mi do gustu.
    - Widow Mine, Battle Helion - sensowne przywrócenie Pajęczych Min i Firebatów.
    - - -
    Co mi się nie podoba:
    - Kiepski wygląd nowego MS Core, Oracle, Warhound'a.
    - Nowa zdolność Oracle zastępująca Cloaking Field. Portret i dźwięki Oracle.
    - Szarża Ultralisków jest obecnie bardzo wolna i (moim zdaniem) mało przydatna. Uważam, że powinno przywrócić się jej szybkość do tej, znanej ze zwiastunuów. Ponadto umożliwić Ultraliskom chodzenie nad zerglingami.
    ~Zerdal
    2012/09/06 00:45
  • Nowa umiejetność oracle ma sens. Jezeli zucisz ja na cala armie to wtedy tempest nie potrzebuje observatorte zeby strzelac z pelnego zasiegu. Jak dla mnie to zmiana na dobre.
    A co do Oracle- fajnie nareszcie miec jakas protosske na pokładzie ;)
    ~colossus
    2012/09/06 06:52
  • @all
    mam prośbę , mógłby mi ktoś wysłać link z instalka ta z konta do WoL ?? , nie moge zalogowac sie do swojego konta ;/

    z góry dziękuje ; )
    ~robert1
    2012/09/06 07:47
  • Warhound też mi się nie podoba. Chodzi jakoś tak pokracznie i wygląda średnio. Mam nadzieję że Blizard coś zrobi z nim do premiery. Po zagraniu od rana protosami i terranami niestety nie zauwazyłem nowych animacji starych jednostek.
    Więc prawdopodobnie dopracowali tak zerga tylko... a szkoda bo SC2 to 3 rasy i każda zasługuje na dopieszczenie....
    ~starbud-II
    2012/09/06 08:50
  • Można już grać w betę z kompem na wyższych poziomach trudności - pojawiły się custom A.I. :)
    http://pokazywarka.pl/sc2hots2/
    ~chudy88
    2012/09/07 11:00
  • > -split jest automatyczny po rozpoczęciu gry

    Nie no to są jakieś jaja. To może niedługo dojdzie do tego, że w ogóle nie trzeba będzie nic klikać tylko patrzeć się na ekran, a gra będzie sama grała za człowieka (oczywiście po wcześniejszym opłaceniu konta na rzecz Blizzarda)
    ~dawciobiel
    2012/09/07 15:07
  • Już się tak nie podniecajcie z tym splitem. Najwięcej chyba krzyczą Ci, co w betę nie grali ;] To jest pierdoła, która nie ma znaczącego wpływu na rozgrywkę. Poza tym jak gadaliśmy o tym z kumplem, to w sumie, nie jest to takie głupie, ponieważ nierzadko tuż po załadowaniu mapy w pierwszych sekundach gry, pojawia się drobny lag (doczytuje się itp).
    ~Zerdal
    2012/09/07 16:53
  • to skoro pojawia się "drobny lag" to może Blizzard przyczyni się do lamentu graczy i w końcu wprowadzi kilku sekundowe opóźnienie przed rozpoczęciem meczu? Coś w rodzaju potwierdzenia do gotowości każdego zawodnika. Nie było by wtedy w ogóle problemu ani z początkowym lagiem, ani z auto-splitem workerów, który zamiast czynić grę skomplikowaną po prostu ją sprowadza do poziomu gry dla 10-cio latków. Pamiętaj, że im więcej klikania tym jednak więcej czujesz, że to właśnie ty grasz w tę grę, a nie robi to za ciebie komputer. Przypomnij sobie jak to było z sc:bw - tam trzeba było klikać znacznie więćej i jakoś ludzie to klikanie opanowali.

    Chciałbym aby ta gra była nastawiona na średnią wieku graczy 18-25 lat, a obecnie odniosłem wrażenie, że nastawiona jest na 10-16 lat. Chciałbym żeby była w niej pokazana krew, przemoc itp. I żeby w końcu Blizzard poszedł po rozum do głowy i wypier... z niej te plastelinowe avatary i plastelinową grafikę. Co to kur.. ma być?

    Chciałbym żeby w końcu ktoś z głową zaprojektował interfejs użytkownika. A nie jakiś wynajęty baran z M$. Chciałbym żeby był on konfigurowalny np. za pomocą HTML/CSS i plików konfiguracyjnych - tak żeby każdy we własnym zakresie mógł go sobie modyfikować.

    Chciałbym aby w końcu Blizzard skorzystał z protokołu IRC'a dla chat kanałów, a nie uskuteczniał własne twory w tym zakresie.

    Oraz dużo dużo innych rzeczy i poprawek... na które się nie doczekałem od 2ch lat i już na pewno się nie doczekam. Za to doczekam się HOTS które imho będzie po prostu gównem w kolorowym papierku takim samym jakim jest WoL jeżeli ktoś pogra w tą grę trochę dłużej.

    ERRATA:
    jest: przyczyni się do lamentu graczy
    powinno być: przychyli się do lamentu graczy
    ~dawciobiel
    2012/09/08 04:39
  • a ja mam pytanko z innej beczki, tak z ciekawosci Starcraft 2 HoTs bedzie samodzielnym klientem czy bedzie wymagalo WoL do instalacji i gry ? ;)
    ~Kexo
    2012/09/08 09:45
  • ZNALEZIONE W NECIE:

    No to szykuje się pierwszy patch do bety HoTS-a:
    http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/6521292436#1
    Serwery HoTS-a zostaną wyłączone dziś o 23:30 naszego czasu, czyli za chwilę, aby wprowadzić zmiany w życie.
    I tak, jak przypuszczaliśmy - nerf Warhounda: przerwa pomiędzy atakami zwiększona z 1.3 do 1.7. Ale to nie jedyna osłabiona jednostka. Damage locustów zmniejszony z 16 do 14. Viper nie będzie już mógł się pożywiać creep tumorami. Czas trwania umiejętności preordain rzucanej przez Oracle, by mieć wizję na budynki i jednostki wroga nawet w ruchu - zmniejszony ze 120 do 60 sekund. Blinding Cloud u Viperów będzie teraz działać na wszystkie jednostki, a nie tylko na biologiczne, jednak jego zasięg został zmniejszony z 2.5 do 1,5. Widow Mines nie niszczą już siebie nawzajem. Oprócz tego naprawiono bug z upgradem prędkości Overlordów i zostały zmienione hotkeye w przypadku kilku jednostek.

    -- na portalu Facebook "imbalancja.pl"
    -> fajny ruszający portal.
    ~starbud-II
    2012/09/08 09:58


Archiwum nowości