Battle.net 2.0

Zapowiedź Battle.net 2.0

Data publikacji : 10.02.2010

Battle.net wkrótce przejedzie największą aktualizację w swej długiej historii, w której dał się poznać, jako najlepsza na świecie platforma do grania online.

W pełni zintegrowany, przyjazny użytkownikom, oraz bardzo szybki, nowy Battle.net sprawi, że będzie można w łatwy sposób znaleźć i rozegrać grę, otwierając świat rozgrywek online dla wielu generacji. W czasie 14 lat od startu oryginalnego Battle.net, serwis ten znacznie się powiększył, zarówno w pod względem dostępnych opcji, jak i aktywnych graczy. Obecnie, jest ponad 12 milionów aktywnych kont na Battle.net na całym świecie.

Pojawia się w związku z tym bardzo interesujące pytanie. Skoro oryginalny Battle.net był tak wielkim sukcesem, dlaczego to zmieniać? Aktualizacja platformy takiej jak Battle.net to przecież ogromne przedsięwzięcie. Czy naprawdę jest tak wiele nowych elementów, które Blizzard Entertainment może zaoferować, które sprawią, że doświadczenie osób grających online będzie jeszcze lepsze?

Jednym słowem: Tak.

Lista innowacji wprowadzonych na oryginalnym Battle.net jest długa i różnorodna - wprowadzenie ladderów, gry hostowane na serwerze, przechowywanie postaci online, automatyczny dobór przeciwników i wiele więcej. Jednak wraz z wydaniem StarCraft II, Battle.net ewoluuje w jeszcze bardziej potężną i zaawansowaną platformę do gry online, która będzie wspierała wszystkie kolejne tytuły Blizzard Entertainment.

Ostateczna metamorfoza dopiero się rozpoczęła...

Zainstaluj wtyczkę FLash'a aby zobaczyć odtwarzacz.

 

The Always-Connected Experience

W przeszłości, Battle.net był przedstawiany jako dodatkowa opcja multiplayer, coś co znajdowało się raczej obok gier Blizzard Entertainment. Teraz to się zmienia. Wraz z pojawieniem się nowego Battle.net, serwis ten wraz z samą grą, tworzą jedną, spójną całość. Niezależnie od tego, czy grasz w trybie single-player, czy multiplayer w StarCraft II, zawsze jesteś połączony i masz do dyspozycji całkiem nowe możliwości.

Battle.net oraz StarCraft II zostały stworzone z myślą o całkowitej integracji. Oznacza to, że nawet jeśli grasz sam, będziesz mógł przejrzeć ostatnie wiadomości, ściągnąć aktualizację do gry, czy też zobaczyć status swoich znajomych, lub po prostu porozmawiać z nimi. Ale to nowe połączenie gry i serwisu idzie znacznie dalej. Każdy gracz stworzy swoją postać StarCraft II na Battle.net. Będzie ona służyła jako stała tożsamość na serwisie. Wszystko co robisz w grze - twoje wygrane i przegrane, achievementy, odblokowywane nagrody, lista znajomych itd. - zostanie zachowane na profilu twojej postaci tak, żebyś ty i twoi znajomi, mogli mieć do dostęp do tych informacji. Nawet zapisany postęp gry w kampanii, może zostać przekazany do Battle.net. Powiedzmy, że zmieniłeś swój komputer i musiałeś przeinstalować grę; po zalogowaniu się na Battle.net, możesz kontynuować kampanię od miejsca, w którym ostatnio skończyłeś. Jest to szczególnie użyteczne, jeśli grasz na więcej niż jednym komputerze, ponieważ wszelkie informacje będą przechowywane na Battle.net


Competitive Arena For Everyone

Jednym z największych ulepszeń, które pojawią się wraz z nowym Battle.net jest lepszy i bardziej precyzyjny system doboru przeciwników. Mimo, że pierwotny Battle.net miał dobry system doboru, normalnym doświadczeniem dla nowych graczy, była zwykle seria druzgocących porażek z weteranami. Później albo rezygnowali, albo wykształcali w sobie umiejętności niezbędne do przetrwania w bardzo konkurencyjnym środowisku Battle.net.

Nowy system doboru przeciwników Battle.net, będzie sprawdzał umiejętności gracza jeszcze bardziej precyzyjnie, niż miało to miejsce wcześniej, co sprawi, że granie online przeciwko innym, będzie dostępne dla większej grupy osób. Dodatkowo wprowadzimy całkiem nowe Ligi, oraz systemu Ladderów. Po skorzystaniu kilka razy z automatycznego doboru przeciwnika, Battle.net umieści gracza w lidzie, odpowiedniej ze względu na poziom jego umiejętności. Naszym celem, jest zachęcenie graczy do współzawodnictwa, poprzez stworzenie grupy 100 graczy (o zbliżonym poziomie umiejętności), którzy będą między sobą rywalizować o pozycję w lidze. Sprawi to, że granie online będzie jeszcze lepsze i da każdemu realną szansę na wygranie we własnej kategorii.

Poza tymi grami, Battle.net będzie również oferował wiele innych rodzajów rozgrywek. Oczywiście powrócą custom games, ale będzie również wiele bardziej przyjaznych trybów, jak na przykład Practice League, Co-op Versus AI (gracze przeciwko komputerowi), Challenges (wyzwania), i wiele innych.


Connecting The Blizzard Community

Aspekt społecznościowy, oraz możliwość lepszej komunikacji, są największymi nowościami jakie prezentuje serwis. Będą one integrować takie elementy jak listy znajomych, system doboru przeciwników, wysyłanie wiadomości i wiele innych. Chat zarówno tekstowy, jak i głosowy został dodany do serwisu, co pozwoli na komunikację niezależnie od tego, czy jesteś na Battle.net, czy grasz akurat w StarCraft II. Tak jak miało to miejsce w przypadku poprzednich gier Blizzard Entertainment, możesz zawierać znajomości z innymi postaciami na Battle.net pozostając anonimowym.

Dodatkowo, nowy Battle.net wprowadza całkiem nową opcję tzw. Real ID. Pozwala ona na wysyłanie zaproszeń i formowanie znajomości na Battle.net z twoimi prawdziwymi znajomymi i rodziną. Znajomość zawarta przez Real ID jest dwustronna, co oznacza, że obie strony muszą wyrazić zgodę na jej zawarcie. Tworzenie znajomości poprzez Real ID ma swoje plusy. Będziesz widział te osoby pod ich prawdziwym imieniem i nazwiskiem, oraz nazwą postaci na której aktualnie się znajdują. Będziesz miał dostęp do sporej ilości informacji na temat tego, co aktualnie robią, a najlepsze jest to, że będziesz mógł się z nimi komunikować między StarCraft II, Battle.net, oraz World of Warcraft.

Oczywiście Real ID jest całkowicie opcjonalne. Decydując się na skorzystanie z tej opcji, tworzysz własną społeczność w grach Blizzard Entertainment, kontaktujesz się, oraz grasz, a najlepsze jest to, że przenosisz to wszystko do kolejnych gier Blizzard Entertainment.


Mods and Community-Created Content

Mając tak oddaną i kreatywną społeczność, liczba świetnych modów nie jest dla nas zaskoczeniem. W czasie kiedy oryginalny Battle.net wspierał tworzone przez graczy mody takie jak DotA, Tower Defense, i wiele innych, tego rodzaju mapy stały się niezmiernie popularne. Jednak Battle.net wspierał je w bardzo ograniczony sposób, jego integracja z odpowiednimi narzędziami i społecznością tworzącą mody, nie była wystarczająca dla gry, która ma pojawić się w 2010 roku.

Nowy Battle.net doczeka się sporych aktualizacji w tej kwestii. StarCraft II będzie wyposażony w narzędzia potrzebne do tworzenia tego typu modów - te same narzędzia, z których korzystali twórcy StarCraft II w czasie tworzenia kampanii dla pojedynczego gracza. Uwolni to cały potencjał twórców map. Battle.net doda również opcję tzw. Publikowania Map (Map Publishing). Pozwoli ona na dodanie swoich map do serwisu i podzielenie się nimi z innymi graczami, bezpośrednio na platformie Battle.net. To również wspiera ideę stałego połączenia z serwisem - możesz publikować, przeglądać, oraz ściągać mapy przy użyciu Battle.net. Również wyszukiwanie gier opartych na określonych modach będzie prostsze dzięki nowemu systemowi ich wspierania.

Jakiś czas po wydaniu StarCraft II, osoby tworzące mody będą miały dostęp do bardziej zaawansowanych opcji dzielenia się swą pracą na Battle.net, dzięki StarCraft II Marketplace. Przy użyciu StarCraft II Marketplace, gracze będą mogli przeglądać, ściągać, oceniać, komentować, a nawet kupować mody, do których ich twórcy dodali cenę. Jesteśmy przekonani, że danie możliwości twórcom uzyskania pewnej zapłaty za włożoną pracę, będzie prowadziło do powstania naprawdę niesamowitych projektów; posiadanie budżetu, da modderom szansę na jeszcze większą swobodę i realizację swoich pomysłów. Sprawie to również, że na Battle.net będzie jeszcze większa ilość różnych wspaniałych modów.


Powrót
Drukuj
Poleć stronę znajomemu



Autor: Grzegorz "Sigmar" Sadziński
Data publikacji : 10.02.2010
Liczba wyświetleń tekstu: 17122

Komentarz (10)

  • sweeeeeet :]
    ~borek87
    2010/02/10 12:31
  • :D nice.. w końcu coś ciekawego ;)
    ~Trool
    2010/02/10 12:51
  • oo nawet nie wiedziałem że będa gry 5v5 :D Na ostatni screenie widać :)
    ~Vein
    2010/02/10 14:30
  • aż ślinka cieknie jak się na to patrzy :)
    ~Yaerius
    2010/02/10 14:47
  • 2gi i 3ci screen - prawy górny róg... czy to chodzi o TEGO Boxera :> ? Czy tylko mnie się tak zdaje?
    ~Xeron
    2010/02/10 15:26
  • BTW:
    "Jednak Battle.net wspierał je w bardzo ograniczony sposób, jego integracja z odpowiednimi narzędziami i społecznością tworzącą mody, nie była wystarczająca dla gry, która ma pojawić się w 2010 roku."

    Czyli kolejne potwierdzenie, że premiera w 2010 roku ;)
    ~Ch3rry
    2010/02/10 16:18
  • o ile nie dziwi mnie Grand prix, o tyle jestem zaskoczony mapa: DotA Allstars

    Blizz chyba wyreczyl modderow, pewnie sporo bylo chetnych jak najszybciej odtworzyc ten mod w wersji StarCraftowej

    ja mysle ze to lepiej, modderzy jeszcze wpadna na jakies zajebisty pomysl, przy takich mozliwosciach....
    ~Backero
    2010/02/10 16:25
  • Czy wszystkie gry blizarda, będą posiadały nowy battle net?
    ~kuc
    2010/02/13 14:13
  • ~kuc
    Czy wszystkie gry blizarda, będą posiadały nowy battle net?

    Tak...
    ~machina
    2010/02/14 12:43
  • No pięknie. Jestem tylko ciekaw czy do starych gier dołączą jakieś dodatki w związku z dwójką.
    ~szczurpb
    2010/02/17 14:01